| LOTGENOTEN | Lonn: Mensen omschrijven mij als een ontzettend eigenwijs persoon met een eigen wil.


Mijn naam is Lonn en ik ben een 18 jarig meisje uit Wijchen. Ik houd van lekker (lees veel) eten, sporten en winkelen. Mensen omschrijven mij als een ontzettend eigenwijs persoon met een eigen wil, ik moet toegeven dat ik me daar wel in kan vinden.

Op 27 februari 2014 heb ik samen met een goede vriendin een scooterongeluk gehad, na een tijd bleek dat ik hier NAH aan heb overgehouden. Ik heb na het ongeluk een nacht in kunstmatige coma gelegen. 

| De eerste maanden na het ongeluk moest een aantal dingen weer opnieuw leren zoals lopen, dag/nacht ritme en de dagen van de week leren.




  Grote veranderingen
Ik ben chronisch vermoeid, vertraagd verwerkingsproces van informatie , korte concentratie, vergeetachtig, heb ik stemmingswisselingen en ben ik qua persoonlijkheid ook veel veranderd. 

Hierdoor heb ik moeten stoppen met mijn MBO opleiding, en ben ik gestart op speciaal onderwijs wat ook slecht is afgelopen. Passend onderwijs was voor mij onmogelijk, zelfs op het speciaal onderwijs waar zij beloofden dé oplossing voor mij te hebben. Ik kreeg theorie vakken op vmbo-k niveau terwijl ik al een diploma had voor vmbo-t. Ik werd totaal niet uitgedaagd en moest helaas weer op zoek naar een nieuwe oplossing. Nu zit ik sinds juni 2016 thuis.

  Vrijwilligerswerk
Vanaf het moment dat ik thuis zit solliciteer ik ontzettend veel, alleen word ik nergens aangenomen. Dit omdat ik (max 9 uur per week) kan werken voor mijn NAH. Ik ben nogal geschrokken van de weinige mogelijkheden die er zijn wanneer je letsel hebt. Sinds december 2016 doe ik vrijwilligerswerk in een verpleegtehuis met dementerende ouderen, dat vind ik ontzettend leuk! 

Tot op heden heb ik nog geen betaalde baan, daar baal ik enorm van maar ik hoop dat ik toch ergens een klein contract kan krijgen in de ouderen zorg. 

Wat een positieve ervaring was na mijn hersenletsel, is dat ik mijn échte vrienden heb leren kennen. 
| Ik vind zelf dat het momenteel beter gaat dan ooit!
Het is een hele tijd slecht gegaan met mij maar ik krabbel weer op. Ik zie weer meer positieve dingen dan negatieve dingen in het leven en daarom is mijn motto ook: 

  Turn your wounds in to wisdom 
Deze zin heb ik getatoeeërd op mijn zij."


"Je weet pas wat je hebt wanneer je het kwijt bent, voor mij zijn dit gezonde hersenen."

Geen opmerkingen:
Een reactie posten